Forum Polonii w Norwich UK , Polish Community in Norwich UK Strona Główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maczopr
09-10-2010, 18:12
Prawo jazdy w Anglii
Autor Wiadomość
Globus 
Site Admin

Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 31-03-2006, 18:25   Prawo jazdy w Anglii

WItam!
Zbieram sie i zbieram, ale to chyba nieuniknione i bede musiał zrobic sobie prawko tutaj. Jak ktos tez ma taki zamiar to prosze o kontakt, w celu wymiany doświadczen i materiałów.
Globus-Admin
 
 
Anya
kapitan

Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 143
Skąd: powiedzialabym ze Warszawka
Wysłany: 12-04-2006, 16:18   Re: Prawo jazdy w Anglii

Też się zbieram...wiesz ile to kosztuje ? A co z ubezpieczeniem samochodu ? Słyszałam że dla pierwszorazowych kierowców kosztuje około 100 ?
_________________
Czesc Ludkowie :-)
 
 
 
Globus 
Site Admin

Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 12-04-2006, 22:01   Prawo jazdy w anglii

Co do ceny to nie wiem ile kosztuje prawko testy o ile sie nie myle jakies 20-30 f a jazda , egzamin ok 40f ale nie jestem pewien. co wie ma 100% to ze po pierwsze musisz miec tzw. provisional driving licence, czy takie przedprawo jazdy uzyskuje sie je wypełniajac taki formularz z co jest na poczcie i placac 30# i przysyłaja cio takie przedprawojazdy. 2:nie musisz wogole chodzic na zaden kurs, nie jest to obowiazkowe. godzina jazdy z instruktorem to ok 17-20f. jak masz provisional to mozesz ciwczyc i jezdzcic po drogach ale musiz obok ciebie siedziec ktos kot ma powyzej 21 lat i prawko co najmnije 3 lata. mozesz tez kupic swój samochod, ale tez musi z toba ktos jezdzic. co do ubezpieczenia to nie wiem ile kosztuje ale to nazelrzy od kilku czynników: jest tansze dal osób powyzej 25lat, zalezy od pojemnosci silnika, jesli auto jest sportowe to tez kosztuje wiecej. zawsze mozna sobie sprawdzic ile bedzie kosztowalo ubezpieczenie na stronach firm ubezpieczeniowych. np directline.co.uk ( get a quote). i tyle co jak na razie wiem
pozdrowienia
 
 
hudy 
Moderator


Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 282
Skąd: aylsham-norwich
Wysłany: 29-05-2006, 22:05   wymiana prawka

a wiecie cos moze natemat wymiany polskiego prawa jazdy na brytyjskie? sporo slyszalem otym niestety zakazdym razem nieco inaczej czy ktos z was wymienil swoje?
 
 
 
Ana
porucznik


Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 103
Wysłany: 20-07-2006, 09:42   wymiana prawka

Zeby wymienic prawko i zrobic to sprawnie i szybko, idz do DVLA (Prince Of Wales Rd), tam wypelnisz formularz, dolaczysz stare prawko, zdjecie, oplate (nie pamietam dokladnie £40-50). Czekasz niedlugo, ok 3tyg i gotowe.

:D
 
 
hudy 
Moderator


Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 282
Skąd: aylsham-norwich
Wysłany: 20-07-2006, 12:41   

no dzieki za info, wlasnie mialem to zalatwic dzisiaj ale jakas awaria w robocie i juz braklo czaasu niesety
 
 
 
bohun84
porucznik

Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 94
Skąd: Norwich
Wysłany: 14-11-2006, 12:19   a jak to jest z prawkiem na motor

najpierw trzeba zrobic cbt, a potem dopiero prawko? ile to wszysko kosztuje i trwa? orientuje sie ktos?
 
 
 
LongShu
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2006, 21:15   Re: wymiana prawka

hudy napisał/a:
a wiecie cos moze natemat wymiany polskiego prawa jazdy na brytyjskie? sporo slyszalem otym niestety zakazdym razem nieco inaczej czy ktos z was wymienil swoje?



Ja wymieniłem nie ma z tym żadnego problemu, trwa to około 17 dni.
 
 
LongShu
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2006, 21:19   Re: Prawo jazdy w anglii

Globus napisał/a:
Co do ceny to nie wiem ile kosztuje prawko testy o ile sie nie myle jakies 20-30 f a jazda , egzamin ok 40f ale nie jestem pewien. co wie ma 100% to ze po pierwsze musisz miec tzw. provisional driving licence, czy takie przedprawo jazdy uzyskuje sie je wypełniajac taki formularz z co jest na poczcie i placac 30# i przysyłaja cio takie przedprawojazdy. 2:nie musisz wogole chodzic na zaden kurs, nie jest to obowiazkowe. godzina jazdy z instruktorem to ok 17-20f. jak masz provisional to mozesz ciwczyc i jezdzcic po drogach ale musiz obok ciebie siedziec ktos kot ma powyzej 21 lat i prawko co najmnije 3 lata. mozesz tez kupic swój samochod, ale tez musi z toba ktos jezdzic. co do ubezpieczenia to nie wiem ile kosztuje ale to nazelrzy od kilku czynników: jest tansze dal osób powyzej 25lat, zalezy od pojemnosci silnika, jesli auto jest sportowe to tez kosztuje wiecej. zawsze mozna sobie sprawdzic ile bedzie kosztowalo ubezpieczenie na stronach firm ubezpieczeniowych. np directline.co.uk ( get a quote). i tyle co jak na razie wiem
pozdrowienia


Dodam tylko, że prawdziwe prawko należy zrobić w przeciągu 12 miesięcy od otrzymania przedprawka ;)
 
 
bohun84
porucznik

Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 94
Skąd: Norwich
Wysłany: 14-11-2006, 21:24   a cbt

a jesli zrobie sobie cbt to moge to na cos wymienic:))
 
 
 
Globus 
Site Admin

Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 15-11-2006, 17:37   witam

Zaraz zaraz bo troche namieszaliscie!
Provisional Driving licence to jedna rzecz czyli przedprawko niezbedne do 2 rzeczy:
1. Nauki jazdy i zdawania prawa jazdy ( motorem i samochodem)
taki link do tego
http://www.direct.gov.uk/...2514&chk=8KEbkk
2. Do jazdy motocyklem do pojemnosci 125cc, bez zdawania pradziwego prawa jazdy na motor.

CBT - Czyli Compulsory Basic Training to jest taki niezbedny trening który musisz przejsc aby jezdzic skuterkiem do 125cc majac provisional driving licence. Nie jest on potrzebny jesli provisionala mamy poto by uczyc sie i zdawac prawko samochodem!!

3. Nie wiem skad Long Shu sza informacje ze prawko trzeba zdac w ciagu 12 miesiecy od zrobienia przedprawka. Nie spotkałem sie nigdzie z Taką informacja, na provisionalu sa daty wygasniecia ale sa one bardzo odległe typu 2050 rok ( jak na moim),Sam CBT ma date waznosci 2 lata wiec czemu provisional miałby miec 1 rok? Po 2 latach trzeba CBT zaliczyc po raz kolejny, u mnie na kursie był taki gosc na przykład, a co niby z provisionalem, wysyłac aplikacje po raz drugi? moim zdanie to nie prawda z tymi 12 miesiacami.
Pozdrawiam
GLobus
Admin
 
 
LongShu
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2006, 21:38   

Procedura starania się o prawo jazdy w UK
Jeżeli wogóle nie posiadasz prawa jazdy, możesz się o nie postarać. Twoje pierwsze prawko w UK to 'provisional driving licence. Z takim prawem jazdy możesz prowadzić pojazd tylko i wyłącznie w towarzystwie osoby która posiada 'full' prawo jazdy. Cała procedura zdobycia 'provisional driving licence' wygląda mniej więcej tak samo jak wymiana. Należy wypełnić druk D1 odpowiednio zaznaczając że to podanie o 'provisional driving licence'. Koszt ten sam - £38.00. Takie prawo jazdy może posłużyc jako proof of address. Provisional driving lience jest ważne przez rok - w ciągu tego okresu podejmujesz się egzaminów, teoretycznych i praktycznych, po to żeby uzyskać 'full driving licence'.

Żródło: GHROM

Myślę, że jest tam jasno opisane, co i jak.
 
 
Globus 
Site Admin

Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 16-11-2006, 21:14   

w sumie jasne aczkolwiek na zadnej oficjalnej angielskiej stronie nie jest to napisane ze wazne jest tylko rok a przeciez to bardzo wazna informacja, mysle ze ktos sie pomylił, mam z swojego provisionala przed oczami pisze jak wół "valid to 24-08-15"
Pozdr
Globus
Admin
 
 
bohun84
porucznik

Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 94
Skąd: Norwich
Wysłany: 17-11-2006, 17:51   provisional

a nie wiecie czy mozna podanie o provisional wyslac przez neta?
 
 
 
LongShu
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 23:46   

Globus napisał/a:
w sumie jasne aczkolwiek na zadnej oficjalnej angielskiej stronie nie jest to napisane ze wazne jest tylko rok a przeciez to bardzo wazna informacja, mysle ze ktos sie pomylił, mam z swojego provisionala przed oczami pisze jak wół "valid to 24-08-15"
Pozdr
Globus
Admin


Czyli na swoim prawku musisz prowadzić auto z osobą, która ma już prawko dłużej? Teraz to juz jestem zakręcony, wydaje mi się, że masz normalne prawko nie provisionala.

Co do błędów co często się zdarza, jak szukałem informacji na temat wywozu psa do UK to także różne informacje podawały różne źródła.


Co to forum (przepraszam za off topic, te reklamy są wkurzające)
 
 
Globus 
Site Admin

Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 21-11-2006, 20:09   Witam!

witam!
Nie jestes zakrecony tylko pewnie nigdy nie widziałes provisionala:-) Prawdziwe prawko jest tkie jakby rózowe podoben do polskiego a provisional zielony i lewym górnym rogu ma biały kwadrat z napisem provisional i czerwona litera L. W anglii mozna jezdzic nie majac prawdziwego prawka a majac provisional pod kilkoma warunkaomi: oczywiseic samochód musi byc oplacony ubezpieczony( na ciebie Czyli kierujacego!) obok ciebie musi byc ktos kto ma pełne prawko normalne od 3 lat i powyzej 21 roku zycia. i trzeb miec tez literke L na samochodzie. tu link do oficjialnej rzadowej strony o tym http://www.direct.gov.uk/...2661&chk=lsnFzn poza tym to wiem bo mi Znajomi powiedzieli, jak pracowąłme w pubie, oni mi powiedzieli o provisionalu, Cbt itd. Jak znasz jakiegos młodego anglika zapytaj sie to ci pokaze provisionala.
Pozdrawiam
GLobus
Admin
 
 
LongShu
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2006, 22:06   Re: Witam!

Globus napisał/a:
witam!
Nie jestes zakrecony tylko pewnie nigdy nie widziałes provisionala:-) Prawdziwe prawko jest tkie jakby rózowe podoben do polskiego a provisional zielony i lewym górnym rogu ma biały kwadrat z napisem provisional i czerwona litera L. W anglii mozna jezdzic nie majac prawdziwego prawka a majac provisional pod kilkoma warunkaomi: oczywiseic samochód musi byc oplacony ubezpieczony( na ciebie Czyli kierujacego!) obok ciebie musi byc ktos kto ma pełne prawko normalne od 3 lat i powyzej 21 roku zycia. i trzeb miec tez literke L na samochodzie. tu link do oficjialnej rzadowej strony o tym http://www.direct.gov.uk/...2661&chk=lsnFzn poza tym to wiem bo mi Znajomi powiedzieli, jak pracowąłme w pubie, oni mi powiedzieli o provisionalu, Cbt itd. Jak znasz jakiegos młodego anglika zapytaj sie to ci pokaze provisionala.
Pozdrawiam
GLobus
Admin



Wiem jak wygląda normalne angielskie prawko, bo takie posiadam. Ja raczej nie bazuje na opowiastkach z pubów. Informację masz wklejoną z dużego serwisu. Możliwe, że gdzieś jest błąd. Myślę, że to akurat nie ma znaczenia w tym temacie, nie jest to aż takie wazne.
 
 
m.stanczak
porucznik

Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 92
Skąd: piernikowo-torun/norwich
Wysłany: 14-12-2006, 12:00   koniec waznosci polskiego prawka

wznowie temat prawka, bo mam maly problem. posiadam polskie prawko ale jest ono wazne do kwietnia 2007 poniewaz nosze okulary. jesli wyslalabym teraz dokumenty o zmiane prawka z polskiego na angielskie to to angielskie tez bedzie wazne tylko do kwietnia 2007.?!czyli w maju bede musiala przejsc cala procedure przedluzania prawka od nowa i tak?!tyle ze w anglii. czyli tak teoretycznie nie ma sensu ta wymiana teraz tylko lepiej wymienic w Polsce, przejsc wszystkie badania lekarskie i dopiero z nowym prawkiem waznym na kolejne 5 lat ubiegac sie o angielskie?! troche moze zakrecilam, ale sens jest taki ze i tak musze zaplacic podwojnie.heheh w polsce za przedluzenie i w angli za wymiane.heh.
 
 
 
hudy 
Moderator


Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 282
Skąd: aylsham-norwich
Wysłany: 14-12-2006, 15:04   

ej ale wiecie co?
ta wymiana prawka wsumie nam sie wcale nieoplaca, podobnie jak w polsce tu rowniez sa punkty karne, tyle ze jest ich tylko 12!! a unas jest 24. Wiadomo ze tu obowiazuje prawo angielskie a nie polskie ale z tego co mi wiadomo na polskie prawo jazdy niemozemy dostac tu zadnych punktow karnych co wsumie jest tez wazne zwlaszcza dla ludzi ktozy duzo jezdza samochodem cyz nie tak ?
:wink:
 
 
 
CICQ 
chorąży


Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 68
Skąd: Norwich
Wysłany: 10-01-2007, 21:22   Re: koniec waznosci polskiego prawka

m.stanczak napisał/a:
wznowie temat prawka, bo mam maly problem. posiadam polskie prawko ale jest ono wazne do kwietnia 2007 poniewaz nosze okulary. jesli wyslalabym teraz dokumenty o zmiane prawka z polskiego na angielskie to to angielskie tez bedzie wazne tylko do kwietnia 2007.


Mam qmpla ktory wymienial prawko na english:) i co sie okazalo?...
tutaj w anglii wszyscy maja prawa jazdy na czas okreslony!!! Nie chce klamac, ale wydaje mi sie ze moj qmpel dostal do 2039 roku?czy jakos tak!
Wiec chyba jak bedziesz zmienial na angielskie to wydaje mi sie ze to nie bedzie mialo znaczenia czy polskie Ci sie konczy czy nie - tak mysle :)

Jest jeszcze podobno w Norwich takie miejsce jak CITIZEN ADVICE BUREAU i
podobno to jest takie miejsce ze jesli masz jakikolwiek problem, np. nawet z napisaniem CV - to oni podobno pomagaja,
wiec mozesz sprobowac sie przejsc tam i zapytac co masz zrobic, podobno rowniez po polsku tam szprechaja :shock:
Nigdy tam nie bylem ale slyszalem ze takie cos jest:)

Powodzenia i gumowych drzew :lol:
_________________
...Peace means reloading your guns...
 
 
m.stanczak
porucznik

Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 92
Skąd: piernikowo-torun/norwich
Wysłany: 11-01-2007, 10:56   

nie wiem jak jest z tymi punktami karnymi ale kumpel mial polskie prawko i dostal mandacik za predkosc. co sie okazalo posiadajac polskie prawko nie mogl zaplacic za ten mandat. kazali mu wymienic prawko na angielskie i dopiero potem zaplacic. zanim wymienil to dostal pare ostrzezen, ze oplata nie zostala uiszczona i sadem mu grozili. :lol: :lol: no ale juz wymienione, zaplacone i punkty na angielskie wplywaja.heh.
 
 
 
m.stanczak
porucznik

Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 92
Skąd: piernikowo-torun/norwich
Wysłany: 17-01-2007, 09:27   

no i juz wiem co i jak. moge wymienic sobie prawko na angielskie o ile moje polskie jest jeszcze wazne. angielskie bedzie wazne do moich 70tych urodzin. i nie musze do zadnych lekarzy chodzic jesli chodzi o moje oczy bo to w anglii wazne nie jest.iiihhhaaa. czyli zaoszczedzilam biegania po polskich urzedach. jak milo.
 
 
 
m.stanczak
porucznik

Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 92
Skąd: piernikowo-torun/norwich
Wysłany: 01-02-2007, 15:36   

dupa tam. przyslali prawko angielskie wane tylko na 10 lat. ale to i tak lepiej niz polskie na 5.
 
 
 
CICQ 
chorąży


Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 68
Skąd: Norwich
Wysłany: 02-02-2007, 00:07   

Heh ale jednym slowem jestes zadowolony :lol: :lol: :lol:

Pozdro :wink:
_________________
...Peace means reloading your guns...
 
 
m.stanczak
porucznik

Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 92
Skąd: piernikowo-torun/norwich
Wysłany: 04-02-2007, 11:47   

no pewnie. w polsce musialabym placic za lekarza, zeby mi powiedzial ze nie sleplam:)jakby sama tego nie wiedziala:) i wydal zaswiadczenie i za nowe prawko. i pozniej jeszcze raz za zamiane z polskiego na angielskie. a tak juz po sprawie jest. hehe.
 
 
 
adambu 
szeregowy

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3
Wysłany: 07-08-2007, 19:21   

mam pytanie czy ma ktos moze testy do nauki prawa jazdy po polsku ? Ewentualnie gdzie mozna takie dostac lub od kogo kupic
 
 
mieszkarze 
sierżant

Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 31
Skąd: Norwich
Wysłany: 14-08-2007, 23:15   Re: wymiana prawka

hudy napisał/a:
a wiecie cos moze natemat wymiany polskiego prawa jazdy na brytyjskie? sporo slyszalem otym niestety zakazdym razem nieco inaczej czy ktos z was wymienil swoje?
Do wymiany prawka potrzebujesz

- D1 application form - dostępny na poczcie (wystarczy poprosić)

- 1 aktualne zdjęcie paszportowe

- paszport

- £45

Do formularza D1 dołączona jest ulotka informacyjna jak krok po kroku wypełnić cały formularz. Trzeba zwrócić uwagę czy wszystko dobrze i w odpowiednich miejscach mamy ponaznaczane. Na formularzu wklejasz zdjęcie. Na poczcie prosisz o postal order na kwotę £45.00, płacisz gotówką i dostajesz w zamian kwitki (za sam postal order płaci się cos około £3), mniejszą część odrywasz i zostawiasz dla siebie jako dowód. Resztę, po napisaniu dla kogo jest postal order (DVLA Swansea) wkładasz do tej samej koperty w której było D1, razem z formularzem wypełnionym i podpisanym, i z paszportem. Całość wysyłamy Royal Mail Special Delivery na adres:

DVLA, Swansea, SA99 1BT.

Koszt całości czyli wymiana prawka + wysyłka zamyka się w kwocie £50.00. Do 15 dni powinni przysłać paszport i nowe prawo jazdy. Polskie prawo jazdy zostaje odesłane do Polski. Jeśli termin mija a my wciąż nie dostaliśy ani prawka ani dokumentów to wystarczy się w tej sprawie skontaktować z DVLA - Driver and Vehicle Licencing Agency mailem lub telefonicznie. Wszystkie namiary w ulotce.

W przypadku kiedy nie chcesz wysyłać swojego paszportu możesz pofatygować się z aplikacją osobiście do najbliższego biura DVLA i za dodatkowe £4.00 DVLA oddaje paszport od razu.

Z polskim prawkiem w formie książeczki podobno mogą być problemy jeśli chodzi o wymianę.


Czy zamiast paszportu przy wymianie prawka może być dowód osobisty?

Jeśli do wymiany prawka chcesz wysłać dowód osobisty to musisz mieć zdjęcie i formularz D1 podpisane przez osobę, obywatela UK, która zna ciebie co najmniej 2 lata, mieszka pod stałym adresem w UK i nie może to być członek rodziny ani nikt kto mieszka pod tym samym adresem (ma to być twój sąsiad, bibliotekarz, policjant, lekarz itp.). Inymi słowy - wyślij paszport.
Procedura starania się o prawo jazdy w UK
Jeżeli wogóle nie posiadasz prawa jazdy, możesz się o nie postarać. Twoje pierwsze prawko w UK to 'provisional driving licence. Z takim prawem jazdy możesz prowadzić pojazd tylko i wyłącznie w towarzystwie osoby która posiada 'full' prawo jazdy. Cała procedura zdobycia 'provisional driving licence' wygląda mniej więcej tak samo jak wymiana. Należy wypełnić druk D1 odpowiednio zaznaczając że to podanie o 'provisional driving licence'. Koszt ten sam - £38.00. Takie prawo jazdy może posłużyc jako proof of address. Provisional driving lience jest ważne przez rok - w ciągu tego okresu podejmujesz się egzaminów, teoretycznych i praktycznych, po to żeby uzyskać 'full driving licen
 
 
marcinj 
General


Twoje miasto w Polsce :: bydgoszcz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 160
Skąd: Norwich
Wysłany: 07-09-2007, 21:54   

i ja mam to samo pytanko czy ma ktos moze testy do nauki prawa jazdy po polsku ? Ewentualnie gdzie mozna takie dostac lub od kogo kupic
 
 
 
mysza 
porucznik

Twoje miasto w Polsce :: krakow
Wiek: 32
Dołączyła: 21 Kwi 2008
Posty: 70
Skąd: lowestoft
Wysłany: 29-07-2008, 12:25   

ja wroce do poczatku, skad informacje ze prawko kosztuje 30 40 funtow za egzamin i za kurs, to bzdura ja pytalam kosztyje kurs 500 funtow egzamin kolo 200. cena prawka jest tu praktycznie taka jak w polsce(znaczy mam porownanie do cen z krakowa)te 30-40 to chyba tylko za jakies oplaty przy papierach na poczcie,
 
 
Ambasador 
major


Twoje miasto w Polsce :: wroclaw
Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 200
Skąd: WrocLOVE
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 29-07-2008, 20:42   

moj brat zdawal teraz prawko (udalo sie za 1-szym podejsciem)
calosc to koszt 200 funa, ale w tym mial tez kupione 4 godz.nauki jazdy tuz przed egzaminem.
 
 
kotek4484 
porucznik


Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: OSTR_NORWICH
Wysłany: 29-07-2008, 20:58   Wymiana

No jesli zrobie Sobie tu prawko i bede mial angnielskie to jadac do polski musze znowu wymieniac.... i nie ma z tym zadnnych problemow /??????????????
 
 
 
amurak
chorąży

Twoje miasto w Polsce :: norwich
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 53
Skąd: norwich
Wysłany: 20-08-2008, 23:36   

hej
Mam takie pytanie czy ktoś chodził na lekcje nauki jazdy do takiego pana który jest anglikiem ale dobrze mówi po polsku ,a jeśli nie to gdzie chodziliście i jak wygląda to wszystko :roll:
 
 
aleksander 
porucznik


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 78
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 21-08-2008, 10:35   

A ja wam powiem, że nie wiem skąd wzięła się informacja o konieczności wymiany prawa jazdy polskiego na brytyjskie (pewnie tak było zanim weszliśmy do UE), ale obecnie według prawa wygląda, że NIE TRZEBA WYMIENIAĆ, tutaj jest opisane na rządowej stronie:

http://www.direct.gov.uk/...ence/DG_4022556

a tu cytat dla leniwych;]:

"Residents

If you have a valid community licence, this will authorise you to drive in GB for the period set out below. Alternatively, you can exchange your licence for a British one at any time.

Provided your licence remains valid you may drive in GB:
Car, motorcycle driving licence holders (ordinary driving licence):

* until aged 70 or for three years after becoming resident, whichever is the longer period"

Ja mam jedynie wątpliwości co do sformułowania "community licence", ale wg tego co pisze tutaj:

http://ec.europa.eu/trans...ples/001_en.htm

jest to chyba po prostu zwykłe prawo jazdy.
[/code]
 
 
 
komar77 
kapitan

Twoje miasto w Polsce :: Brodnica
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 155
Skąd: ***
Wysłany: 21-08-2008, 12:09   

Jesli ktos chcialby testy na prawo jazdy po polsku to posiadam takowe na cd(+hazard perception).testy te sa sprzed 2 lat i nie wiem czy cos sie nie zmienilo od tamtej chwili w kodeksie drogowych.W kazdym razie ja zdalem dzieki nim egzamin teoretyczny w kwietniu tego roku.
Natomiast odnosnie ceny za egzamin to placilem 56 pounds za praktyczny(nie wiem skad wytrzasneliscie kwote 200 ???)Nie pamietam ile za teorie ale mozna to sprawdzic na stronie dvla :lol:
_________________
"A ludzie dziewczyne wsrod przeklenstw gwalcili
I wlosy jej scieli,i rece spalili
Powolal ja Pan na gnoj..."
 
 
kacper17hcl

Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 1
Wysłany: 07-09-2008, 06:57   

poszukuje polsko-języcznego instruktora prawa jazdy?
gg2863880
 
 
Mekintosz

Twoje miasto w Polsce :: Kraków
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: Bolton
Wysłany: 20-03-2009, 16:57   

Zrobienie prawa jazdy w Anglii jest komicznie proste he he.Wystarczy odwiedzić stronę www.prawojazdyuk.com tam wszystko jest opisane. Musicie sobie tylko załatwić przetłumaczone testy na prawko-są chyba dwie firmy emano i iwonas,z tego co wiem iwonas jest tańsze.Jazdę możesz trenować ze znajomym co ma prawko 3 lata.
 
 
Promyk34
kapitan


Twoje miasto w Polsce :: Bydgoszcz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 125
Skąd: Norwich
Wysłany: 20-03-2009, 17:40   

Witam.
Mam pytanko ile kaski musze przeznaczyc-mniej-wiecej,ok?na prawko
w Angli?Mam w planach zdanie tego,nooo...pozdro wielkie i dziekuje
z gory za odp. :wink:
_________________
To czlowiek jest czlowiekowi
najbardziej potrzebny do szczescia.
 
 
marta833 
chorąży

Twoje miasto w Polsce :: Poz
Dołączyła: 26 Sie 2008
Posty: 69
Skąd: Norwich
Wysłany: 25-03-2009, 23:20   

Temat ciekawy:) Znalazlam pare dobrych rad "co i jak". Sama mam zamiar zaczac sie uczyc od maja... a skonczyc na BN z prawkiem w reku:)
Dzieki!
Ostatnio zmieniony przez marta833 26-03-2009, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Szoferak 

Twoje miasto w Polsce :: Kraków
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: Bolton
  Wysłany: 08-04-2009, 09:33   

Ja już jeżdżę,polecam testy od firmy Iwonas-taniocha i spoko tłumaczonko.Nie pamiętam strony ale jak się w googlach wpisze to chyba wyszuka.Według mnie jeżeli po prawko to tylko do Anglii-bez kursów,bez stresów he he.
 
 
ondansetron 
pułkownik

Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 221
Wysłany: 08-04-2009, 21:46   

Przylaczam sie do grona zamierzajacych zdac egzaminy na prawo jazdy :)
Egzamin teoretyczny zabookowany, lekcje z instruktorem zaczete, tylko siedziec i czytac Highway Code i tluc testy. Nie wiedzialem, ze jest mozliwosc zdawania testu po polsku, ale dziekuje nie skorzytam :)
powodzenia wszystkim!
_________________
---------------------------------------------
Whatever!
 
 
Globus 
Site Admin

Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 530
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 09-04-2009, 17:11   Prawko

Witam
Testy nie sa po polsku tylko masz polskiego lektora w sluchawkach.
Pozdrawiam
Globus
Admin
_________________
Ludzie mądrzy uczą się na swoich błędach, ludzie głupi w ogóle się nie uczą, ludzie sprytni uczą się na błędach innych
 
 
komar77 
kapitan

Twoje miasto w Polsce :: Brodnica
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 155
Skąd: ***
Wysłany: 10-04-2009, 22:56   

Testy nie sa skomplikowane,warto jednak pamietac o paru szczegolach-roznicach w Prawie Ruchu Drogowego pomiedzy polskim a angielskim prawem.Radze zasiegnac wiadomosci z Highway Code zeby nie bylo nieporozumien. Poza tym-dla Polaka nie ma rzeczy niemozliwych!!!
_________________
"A ludzie dziewczyne wsrod przeklenstw gwalcili
I wlosy jej scieli,i rece spalili
Powolal ja Pan na gnoj..."
 
 
ondansetron 
pułkownik

Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 221
Wysłany: 11-04-2009, 15:18   

komar77 napisał/a:
Testy nie sa skomplikowane,warto jednak pamietac o paru szczegolach-roznicach w Prawie Ruchu Drogowego pomiedzy polskim a angielskim prawem.Radze zasiegnac wiadomosci z Highway Code zeby nie bylo nieporozumien. Poza tym-dla Polaka nie ma rzeczy niemozliwych!!!

Na szczescie nie uczylem sie jezdzic nigdy w Polsce, wiec jak dla mnie liczy sie tylko tu i teraz :) No i oczywiscie miejsce urodzenia ma sie nijak do zdolnosci jezdzenia samochodem ;)
_________________
---------------------------------------------
Whatever!
 
 
komar77 
kapitan

Twoje miasto w Polsce :: Brodnica
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 155
Skąd: ***
Wysłany: 18-04-2009, 00:54   

Hej ondansetron.Jasne,ze miejsce urodzenia nie ma nic wspolnego z miejscem,w ktorym przystepujesz do egzaminu lub gdzie uczysz sie jezdzic.Zycze powodzenia!!Polak potrafi!!!Gdziekolwiek, hehehehe :)
_________________
"A ludzie dziewczyne wsrod przeklenstw gwalcili
I wlosy jej scieli,i rece spalili
Powolal ja Pan na gnoj..."
 
 
willemo
plutonowy

Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 18
Wysłany: 19-04-2009, 15:07   

ja zdalam prawko 2,5 roku temu:D Oczywiscie w Anglii i polecam zdawanie tutaj:D Powodzenia
 
 
tedo
porucznik

Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 75
Wysłany: 07-01-2011, 15:51   C i E

Wie ktos moze gdzie szukac info na temat poszezania uprawnien typu C i E, UK prawko juz mam.
 
 
ancymon10 
chorąży

Twoje miasto w Polsce :: mszana dolna
Pomogła: 1 raz
Wiek: 29
Dołączyła: 12 Maj 2010
Posty: 48
Skąd: norwich
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 16-01-2011, 13:33   

Polecam instruktora jazdy Pana Andrzeja , jest swietnym nauczycielem i jemu zawdzieczam moje prawko:) jego numer 07946525076
 
 
frezja
szeregowy

Twoje miasto w Polsce :: krakow
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 4
Skąd: krakow
Wysłany: 05-04-2011, 17:32   

witam
ja zdawalam tutaj prawo jazdy 1.5 roku temu. jezdzilam przez rok z chopakiem po czym wykupilam 10 godzin z instruktorem,tak dla pewnosci. Jego strona internetowa to passwithpochin.co.uk, bardzo mily i konkretny czlowiek,lekcja u niego kosztuje 22 funty ,jesli dogadujesz sie w jez anglielskim to bardzo polecam.Egzamin zdawalam samochodem instruktora mimo iz moglam wybrac swoj.Z tego co pmietam mozna bylo popelnic 15 malych bledow,ja popelnilam 7 i udalo mi sie zdac za pierwszym razem. Nie ma na co czekac! Powodzenia!
 
 
Ferro 
Generał
ferro-webdesign.com

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 417
Wysłany: 05-04-2011, 19:17   

Tak jak napisala osoba powyzej, mozna miec 15 'minor' bledow, czyli np. niewielkie przekroczenie predkosci, zbyt wolna jazda, podjazd do ronda na zlym biegu itp.

Pozniej sa juz serious i dangerous - serious to np. jak samochod zgasnie na rondzie, albo zrobienie czegokolwiek, co moze utrudnic ruch innym ludziom. Dangerous to juz wiekszy kaliber, czyli np. zrobienie czegos, co (bez interewencji egzaminatora) skonczyloby sie wypadkiem.

Zasady egzaminu praktycznego zmienily sie bodajze w pazdzierniku 2010. Obecnie, zamiast dwoch manewrow (np. turn in the road, left reverse, parallel park) robi sie jeden oraz pojawil sie nowy element - tzw. independent driving. Polega to na tym, ze egzaminator pokazuje mapke z np. czterema zakretami. Trzeba owa mapke zapamietac i pojechac zgodnie z tym jak narysowane. Ewentualnie egzaminator moze zdecydowac, ze zamiast mapki poda poprostu komendy typy 'skrec w prawo', lub kombinacja mapki i komend.

Nie pamietam kosztu teorii, ale nie jest droga. Od momentu zdania teorii ma sie dwa lata na zdanie praktycznego. Koszt praktycznego to £63 (chyba) w dni pracujace i £75 w soboty.

Nie wiem jak w Polsce, bo nigdy tam nie zdawalem, ale tutaj wcale nie jest tak latwo jak niektorzy ludzie twierdza. Niby egzaminatorzy sa tutaj bardziej uczciwi, ale i tak duzo zalezy od ich humoru. Przykladowo, za niesprawdzenie blind spot podczas ruszania jeden da minor, drugi zignoruje a trzeci da serious i po egzaminie.

Jedyne co moge doradzic to:
- pamietac o obserwacjach i pokazywac, ze sie spoglada w lusterka i oglada wokolo, szczegolnie podczas ruszania
- uwazac na rondach - niektorzy ludzie widzac L-ke lubia sie przed nia wpakowac, nawet jesli L-ka ma pierwszenstwo
- nie jezdzic zbyt wolno i na niskim biegu, bo ryzykuje sie minor albo nawet serious za brak 'making progress'
- jadac w lewo od examination centre, jakies trzy kilometry w kierunku Norwich jest takie paskudne podwojne mini rondo, na ktorym duzo ludzi sie wyklada. Warto tam pojechac pare razy zeby wiedziec jak sie zachowac
- w razie niezdania trzeba czekac 10 dni pracujacych na retest. Zwykle niestety egzaminow jest tyle zarezerwowanych, ze najblizsze terminy sa trzy miesiace pozniej. Warto od czasu do czasu zalogowac sie na stronke DSA i sprawdzic czy sa nowe daty. Czasami ludzie przekladaja swoje egzaminy na pozniej, poza tym DSA dodaje co jakis czas nowe daty. Z tego co pamietam najlepszym momentem na znalezienie wczesniejszych slotow jest poniedzialek rano.

Jesli ktos szuka instruktora to moge jednego miejscowego polecic. Z tego co wiem bierze £18
od uczniow i studentow oraz £22 od wszystkich innych.
Ostatnio zmieniony przez Ferro 05-04-2011, 19:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
aleksander 
porucznik


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 78
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 28-05-2013, 20:02   

Jeżeli ktoś przygotowuje się do egzaminu teoretycznego na prawo jazdy, to na stronie www.autoszkola.co.uk znajduje się test teoretyczny na licencji DSA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



eIndex.pl - Katalog Stron Internetowych | Fortevita - Apteka Internetowa w UK | Tsar's Honey | Royal Dogs