Forum Polonii w Norwich UK , Polish Community in Norwich UK Strona Główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Mam 4 lata i NIE CHCE DO SZKOLY !!!
Autor Wiadomość
StaryBelfer42 
szeregowy

Twoje miasto w Polsce :: Krakow
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 3
  Wysłany: 04-11-2014, 18:03   Mam 4 lata i NIE CHCE DO SZKOLY !!!

Witam ponownie wszystkich rodzicow !!!
Po opublikowaniu mojego ostatniego artykulu odezwalo sie do mnie mnostwo rodzicow ktorzy maja dylemat kiedy poslac dziecko do szkoly .?
Chcialbym jeszcze raz przypomniec ze w Wielkiej Brytanii nadal obowiazuje (i nie zanosi sie aby mialo sie cos zmienic) obowiazek szkolny dla dzieci ktore ukonczyly 5 rok zycia .
Oczywiscie mozna wyslac dziecko wczesniej do szkoly jezeli rodzic sobie tego zyczy jednak z punktu widzenia dziecka oraz pedagogiki I psychologii rozwoju jest to wysoce ryzykowne.
Oczywisci szkoly maja na to jedna odpowiedz ,, Czym wczesniej tym lepiej ''..................?Lepiej dla kogo? .....Ktos zapyta!.....A no lepiej dla Nich !
Padaja rozne argumenty w ktore wiekszosc rodzicow jest w stanie uwierzyc bo chca jak najlepiej dla swoich pociech.Bardzo aktywnie wlaczyl sie rowniez rzad (County Council),ktory zasypuje domy listami wrecz nakazujacymi rozpoczecie nauki szkolnej jak najwczesniej.
Powod jest jednak inny bardziej przyziemny! CHODZI O PIENIADZE a dokladnie ,,fundings '',ktore szkola otrzymuje na kazde dziecko ponizej 5 roku zycia.
Jest to dla szkol uwierzcie mi nie bagatelny zastrzyk finansowy plynacy z kazdej Reception Class.
Jeszcze raz chcialbym przypomniec ze wedlug badan przeprowadzonych w Europie I Stanach Zjednoczonych tylko 20-cia procent przebadanych dzieci w wieku 4 lat bylo gotowych (chodzi o cechy psycho-spoleczne ) do zmiany srodowiska na szkolne.
Etapy rozwoju psycho-spolecznego dziecka sa scisle okreslone przez naukowcow I niestety ani rodzic ani tym bardziej szkola nie moze ingerowac nie pozostawiajac nieodwracalnych skutkow.
Podam tu tylko niektore znane mi z mojego doswiadczenia pedagogicznego jako nauczyciel zarowno w Polsce jak i Wielkiej Brytanii.
-Chlopczyk (wiek 4 lata)ktory rozwijal sie prawidlowo ,uczeszczal do przedszkola nagle po kilku miesiacach w szkole przestal mowic !
-Chlopczyk (3,5 roku) Trafil z przedszkola do Reception Class . Po 2 miesiacach rodzice nie mogli poznac dziecka.Dziecko bylo kompletnie wycofane ,przestraszone ,utrudniony byl rowniez kontakt wzrokowy z dzieckiem
-Dziewczynka (4 latka) przyjechala z Polski prosto do szkoly .Efekt byl bardzo podobny.
Dziecko ma problemy emocjonalne.
-Dziewczynka 4 lata .Mama stwierdzila ze dziecko jest gotowe do pojscia do szkoly.Miala racje patrzac na aspekty merytoryczne (dziecko posiadalo wiedze potrzebna do rozpoczecia nauki szkolnej) niestety nie odpowiadalo to rozwojowi emocjonalnemu.Wrocila po trzech miesiacach do przedszkola ! Mama byla zrozpaczona bo nauczyciela stwierdzili ze dziecko jest autystyczne.
Bazujac na wlasnym doswiadczeniu zawodowym oraz doglebnej wiedzy zdobytej podczas studio pedagogicznych oraz specjalistycznych studiow podyplomowych (m.innymi Oligofrenopedagogika) z odpowiedzialnoscia stwierdzam ze dziewczynka nie jest autystyczna lecz niedojrzala emocjonalnie do czego ma pelne prawo.
Przyklady powyzsze to tylko niektore ze znanych mi sytuacji gdzie ambicje rodzicow I wola Rzadu nie zawsze szly w parze z dobrem dziecka.
Wnioski mozemy sobie wyciagnac sami!
Poniewaz jestem Polakiem i dzieci polskie sa memu sercu najblizsze chcialbym przestrzec przed zakusami i lukami w Angielskim Systemie Edukacyjnym.
Przede wszystkim nie ma potrzeby wypuszczania dzieci na gleboka wode jak to sie dzieje gdy do maluchow nagle zaczyna sie mowic po angielsku.
Najlepsze dla mlodego organizmu jest wszystko co nie dzieje sie nagle !A wiec przedszkole z polsko-jezycznym staffem wydaje sie byc perfekcyjnym rozwiazaniem. Dziecko uczy sie jezyka angielskiego w bezpiecznym srodowisku i moze wyrazic ze zrozumieniem swoje potrzeby.
Rodzice ktorzy wybrali taka opcje sa bardzo zadowoleni . Ich pociechy doskonale czuja sie w szkole i operuja dwoma jezykami w rownym stopniu.

P.S Pamietajmy ze zaburzenia emocjonalne nabyte przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rzutuja na dalsze lata i czesto sa rozpoznawane bardzo pozno co ma nieodwracalne skutki !
Podejmujmy wiec wlasne przemyslane decyzje jak nie chcemy miec klopotow w domu i wszkole.Warto rowniez wiedziec ze nawet w szkole nie zawsze rozmawiamy z kompetentnymi osobami .( Ktos kto nazywa sie nauczycielem w rzeczywistosci nie zawsze nim jest!!!)

Ze swojej strony dziekuje za zaufanie !Bardzo chetnie odpowiem na wiele innych pytan. Prosze o kontakt na adres

StaryBelfer42@hotmail.co.uk
Ostatnio zmieniony przez StaryBelfer42 04-11-2014, 18:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



eIndex.pl - Katalog Stron Internetowych | Fortevita - Apteka Internetowa w UK | Tsar's Honey | Royal Dogs